Avflytt, Inflytt och Avgifter

Vid inflyttning

I samband med att Du flyttar in behöver Du kolla följande

  • Kom överens med den tidigare lägenhetsinnehavaren hur ni ska göra med router (tjänstefördelare) och TV-box.
  • Registrera Dig hos bredbands- och TV-leverantören, Ownit. Om du vill ha något kanalpaket utöver baspaketet behöver du beställa det.
  • Ta kontakt med vår förvaltare, antingen genom att ladda ner appen Realnode eller gå till app.realnode.se och logga in med bankid. Där finns information under ”vanliga frågor” kring tex e-faktura och autogiro. Annars maila direkt till Renew. 
  • Se till att Du fått information om portkoder. Om inte kontakta föreningen – se information i portarna.
  • Säkerställ att du fått alla nycklar och taggar. Inledningsvis har det funnits fyra nycklar och fyra taggar till varje lägenhet.

Avflyttning

När Du flyttar är det viktigt att följande lämnas vidare till den nya lägenhetsinnehavaren

  • Nycklar och taggar
  • Uppgift om portkod
  • Lägenhetspärm
  • Router/Tjänstefördelare, om ni inte kommit överens om annat
  • TV-box, om ni inte kommit överens om annat

Skicka också ett mail till föreningen med aktuell flyttdag och ny adress så att namnskyltar kan bytas och reglering av elkostnad kan göras.

Parkeringen är automatiskt uppsagd när du flyttar.

Avgifter

För den ekonomiska förvaltningen anlitar vi Renew Service AB. Det är dit Du vänder Dig om Du har frågor om avgifter, pantförskrivningar och andra ekonomiska frågor.

De nås på telefon 08-34 38 00 eller boende@renewservice.se.