Service & felanmälan

Fel i lägenheten eller fastigheten

Huvudkanalen för felanmälan är vår fastighetsskötare Renew Service.
Felanmälan kan göras
– via telefon 08 – 34 38 00 vardagar kl 08:00-16:30
– via Renews hemsida http://renewservice.se/felanmalan
– via appen Renew CTRL. För vidare information om appen se
http://renewservice.se/felanmalan/#app.

Vid felanmälan ska du alltid uppge namn, adress, lägenhetsnummer och telefonnummer. Vi
hänvisar er till att använda Renews app, hemsida eller telefon för felanmälan.

Övriga fel

Huvuddelen av de fel som uppkommer i de allmänna utrymmena försöker vi klara av inom föreningen. Vänd dig till någon i fastighetsgruppen eller rapportera till föreningen.

Ej brådskande ärenden som Renew Services servicetekniker kan åtgärda vid ordinarie veckotillsyn, vanligtvis torsdagar, anmäls via telefon 08 – 34 38 00 vardagar kl 08:00-17:00 eller e-post felanmalan@renewservice.se. Det går även att fylla i ett webbformulär på deras hemsida http://renewservice.se/felanmalan/, eller via deras app.

Akuta fel

Akuta fel anmäls dygnet runt till Renew Service journummer 08 – 34 38 00.
Detta gäller t.ex.
– vattenläckor
– totalstopp i alla avlopp
– större elfel (kontrollera först säkringar och jordfelsbrytare)

Om elen gått i hela lägenheten kan säkringen i undercentralen lösts ut. Under tiden 08:00 – 21:00
bör du i så fall kontakta någon i styrelsen som kan åtgärda detta snabbare.
Arbeten som avser sådant som ligger inom Ditt ansvar som bostadsrättshavare kommer Du att få
betala själv mot faktura eller avisering med månadsavgiften.

Hiss

För akuta problem med hissen, t.ex. när någon sitter fast, kontakta Schindler 020-31 33 33

Bredband & Telefoni

Vid problem med bredbandsanslutningen kontakta Ownit 08 – 525 07 300
Öppettider: vardagar 8-22, lör-, sön- och helgdagar 10-19.

Tv

Vid problem med digitalboxen kontakta Ownit 08 – 525 07 300.
Öppettider: vardagar 8-22, lör-, sön- och helgdagar 10-19.

Nycklar och elektroniska brickor

Det går bra att beställa extra nycklar av Renew Service 08 – 34 38 00.

Beställning av elektroniska passagebrickor görs till styrelsen.
Räkna med att ha minst 1 veckas framförhållning.

Garageporten/Garaget

Vid fel på garageporten kontakta föreningen.

Hantverkshjälp

Då garantitiden har löpt ut, är det nu den enskilda medlemmens ansvar att anlita hantverkarhjälp
för att åtgärda fel och brister samt att bekosta dessa.  Det står alltså medlemmen fritt att välja
vem som ska utföra reparationer i lägenheten och om man vill betala eventuella jourtillägg för att
reparationer ska utföras på kvällar och helger. Till exempel tillhandahåller vår fastighetsskötare,
Renew Service, ”Handyman”-tjänster.